3D tiskanje umetnih vab

Shore jigging in spinning z obale
Uporabniški avatar
tomaz
Prispevkov: 15
Pridružen: 06 Avg 2014, 21:54

3D tiskanje umetnih vab

Odgovor Napisal/-a tomaz » 30 Sep 2016, 13:28

Pozdravljeni!

Že nekaj časa sem razmišljal o izdelavi 3D tiskalnika, sredi letošnjih počitnic pa sem ga tudi sestavil. Pred nekaj dnevi sem se spomnil, da bi lahko poizkusil natisniti tudi kakšno umetno vabo. Najprej sem narisal model v računalniškem programu SolidWorks, nato pa z drugim programom spremenil model v G-kodo in model natisnil. Oblikoval sem dva različna modela, oba pa sta sestavljena iz dveh polovic, da sem lahko med njiju pri sestavi napeljal žico in vstavil svinčeno kroglico. Prvi model (slika 1) je sestavljen iz leve in desne polovice, ki se stikata po vzdolžni smeri, vendar to ni najboljša rešitev zaradi sestavljanja, zato sem drugi model (slika 2) razdelil na sprednji in zadnji del.

Modela:
Slika

Slika

Še prerez drugega modela:
Slika

Tiskanje:
Slika

Po končanem tiskanju sem tako imel za vsak model po dve polovici. V odprtino sem vstavil svinčeno kroglico in žico, polovici zlepil skupaj, spoj pa dodatno spojil in zatesnil, tako da sem v stik dodal raztopljen filament plastike (uporabljen tudi za tiskanje).

Pred sestavo:
Slika

Končna izdelka:
Slika

Zdaj pa imam nekaj vprašanj:

Pri oblikovanju modela sem največ časa porabil za obliko kljuna. Vem, da če je kljun daljši in pod manjšim kotom, globlje po šla vaba med vijačenjem, če je pa krajši in bolj pravokoten na samo vabo, pa ta ostane bolj proti površini. Jaz sem sprednjo ploskev kljuna tudi nekoliko ukrivil (naredil vbočeno, kot plitva jamica). Zanima me, ali imate kakšen predlog glede oblike kljuna.

Zdaj je treba vabi le še pobarvati. Tu me predvsem zanima kako doseči, da je površina refleksna, da odbija svetlobo, in pa kako nato zaščiti to barvo. Ena ideja je, da vabo ovijem v ALU folijo, s flomastrom narišem vzorec in nato prebarvam s prozornim lakom. Kaj bi vi naredili?

Uporabniški avatar
kr'en
The Boss
Prispevkov: 2885
Pridružen: 16 Feb 2008, 17:21
Kraj: Domžale

Re: 3D tiskanje umetnih vab

Odgovor Napisal/-a kr'en » 30 Sep 2016, 13:57

Tole je pa tako dober prispevek, da si zasluži svojo temo!

Meni se zdijo kljuni kar vredu. Boš pa za sigurno vedel kako je šele ko boš vabo dejansko sprobal. Ker takole na pamet rečt je težko kako se bo vaba obnašala pri posamezni obliki kljuna.

Dobijo se za kupit refleksne, t.i. holografske folije. To kupi in nalepi na vabo. Potem bi pa jaz najprej to folijo zaščitil s tanko plastjo epoxija ali kakšnega prozornega laka. Nato pa šele čez špricnil barvo. Npr. hrbet je lahko črn, potem je po bokih prozorno da se vidi folija, po trebuhu pa tanka plast bele/srebrne barve, ki še prepušča tudi odseve folije spodaj, da bo učinek podoben kot pri pravih ribah. Na koncu pa še enkrat čez tanka plast laka/epoksija, da se vaba ne bo prehitro olupila.

Uporabniški avatar
zmešan
Prispevkov: 1518
Pridružen: 26 Nov 2012, 20:50
Kraj: litija -zg.jarše

Re: 3D tiskanje umetnih vab

Odgovor Napisal/-a zmešan » 30 Sep 2016, 14:17

Najprej pohvala za tole.Mogoče bi (če se da) naredil žlico prozorno.Drugo kar pa me moti je sistem sestave,bolje bi bilo,če sta polovici ločeni po širini(hrbet,trebuh).Seveda to je samo moje mnenje.Alu folija je kar ok ,samo en problem je na spojih ter na okroglinah se rada guba.Mogoče bi uporabil folijo za nohte.Se dobi holografsko.
Don't drink water,because fish fuck in it.

firbc
Prispevkov: 59
Pridružen: 21 Apr 2013, 10:12
Kraj: Ljubljana

Re: 3D tiskanje umetnih vab

Odgovor Napisal/-a firbc » 30 Sep 2016, 14:36

Super zadeva tole.
Paul Adams zadevo rešuje z epoksijem itd. Končni izdelek vab deluje zelo profesionalno. ... Mogoče kakšna ideja iz priloženih YouTube predstavitev:

https://www.youtube.com/watch?v=XeDDCk6zZYw

https://www.youtube.com/watch?v=rJLeoqNH6x0

Uporabniški avatar
zmešan
Prispevkov: 1518
Pridružen: 26 Nov 2012, 20:50
Kraj: litija -zg.jarše

Re: 3D tiskanje umetnih vab

Odgovor Napisal/-a zmešan » 30 Sep 2016, 15:06

Kaj pa prozorna plastika.Dve mahe na en muh.Folijo nalepiš z notranje strani predenj zalepiš polovici skupaj.Dobiš še hud 3d efekt.Nato hrbet in trebuh samo pobarvaš
Don't drink water,because fish fuck in it.

Uporabniški avatar
tomaz
Prispevkov: 15
Pridružen: 06 Avg 2014, 21:54

Re: 3D tiskanje umetnih vab

Odgovor Napisal/-a tomaz » 30 Sep 2016, 17:14

Hvala za odgovore!

Prozorna plastika je odlična ideja. Tako ali tako mi je zmanjkalo filamenta, najbrž bo naslednji res prozoren. Sestava in delitev vabe na polovici trebuh/hrbet pa se mi ne zdi povsem izvedljiva, ravno pri sestavi, saj tako dobim daljši spoj kot pa pri izvedbi glava/rep. Razen če sem spregledal kakšno prednost take izvedbe.

Te posnetke Paula Adamsa sem že pregledal, najboljša ideja pa se mi zdi, da je ta, ko je s pomočjo mrežice odtisnil lep vzorec na folijo. Edini problem je, ker jaz teh pripomočkov za barvanje nimam, tako da bom improviziral.

Preden bom začel pa barvati vabe, bom pa počakal, da dobim tele izdelke:
Samolepljive oči:
http://www.ebay.com/itm/300-Fly-Tying-L ... SwARZXpkJl

Folije za nohte (120cm x 4cm - praktično zastonj :rofl: ) Številki 32 in 63 se mi zdita še najbolj normalni.
http://www.ebay.com/itm/66-color-Hologr ... stJmc3b3fw

Uporabniški avatar
zmešan
Prispevkov: 1518
Pridružen: 26 Nov 2012, 20:50
Kraj: litija -zg.jarše

Re: 3D tiskanje umetnih vab

Odgovor Napisal/-a zmešan » 30 Sep 2016, 19:04

Pri foliji za nohte potrebuješ še lepilo.Ko namažeš zelo tanek sloj je bel.Ko je primeren za leplenje folije postane prozoren.Zadevo nato še prelakiraš z lakom v spreju in to je to.Izbiraj srebrne vzorce.Da ne pozabim ta folija se lepi na zunanjo stran.Mogoče dobiš kako idejo ,ča utipkaš na gugl :lure xray
Don't drink water,because fish fuck in it.

sanny
Prispevkov: 34
Pridružen: 14 Jan 2015, 09:56

Re: 3D tiskanje umetnih vab

Odgovor Napisal/-a sanny » 01 Okt 2016, 21:28

Odlična tema. Tudi sam imam 3D printer in sem razmišljal o čem takem a nimam preveč prakse z risanjem... Kar se pa tiče prvega modela in lepljenja po dolgem bi si jaz na tvijem mestu na obeh polovicah naredil na vsaj ene 3 mestih luknjico mal podolgovato da bi lahko noter vstavil en mini košček trde žičke da le malenkost gleda ven in bi se vpasal v drugo polovico ter ti tako držal obe polovički tako da je spoj v nulo. Koliko tolerance ima printer ki si ga sestavil? Moj ima ene 0.1mm

Uporabniški avatar
coil
Prispevkov: 84
Pridružen: 02 Avg 2015, 11:42
Kraj: Domžale

Re: 3D tiskanje umetnih vab

Odgovor Napisal/-a coil » 02 Okt 2016, 08:58

Super zadeva, kaj ko bi 3d poskeniral kako že obstoječo vabo in imaš modele katere si lahko prilagajaš.

Uporabniški avatar
tomaz
Prispevkov: 15
Pridružen: 06 Avg 2014, 21:54

Re: 3D tiskanje umetnih vab

Odgovor Napisal/-a tomaz » 02 Okt 2016, 12:03

Da, polovice pozicioniram z majhnim čepom. V vsaki polovici so po 3 2mm luknjice, v njih pa vstavim čepe, ki se zelo tesno prilegajo, tako da se polovici že zelo dobro držita skupaj še preden ju zalepim in kasneje zatesnim spoj še z malo plastike. Tu je tudi primer opisanega (samo 2 čepa, ker je model manjši):

Slika

Mislim, da ima moj tiskalnik tudi tako toleranco, vem da je premer šobe 0,4mm, plast tiskanja imam pa nastavljeno na 0,2mm, kar je najpomembnejše. Ob višji plasti ne bi bili prehodi lepo zaobljeni, ampak bolj stopničasti, nižje plasti si pa ne upam nastaviti.

Za risanje modelov se mi zdi pa najprimernejši program SolidWorks (sanny, če boš kaj poizkusil), saj se mi zdi preglednejši za uporabo kot pa nekateri drugi (Catia, Siemens NX,...). Google SketchUp je pa povsem neuporaben, saj uporablja princip ploskovnih modelov.

Glede skeniranja vab pa še nisem razmišljal...

Odgovori